lunes, 8 de agosto de 2016

OBJECTIVES



The lecture series provides a platform for dialogue, debate and criticism, which brings together leading experts, for reflections on pragmatic and theoretical issues currently being discussed in the field of arts. 
The theme of the conference will be aimed at guiding China professionals in its technical and artistic management.

Thus creates an interdisciplinary space to clarify concepts about art and creation, generating common reflections and pointing new institutional guidelines.

Specific objectives

·      Orientation in artistic programming by curators and professionals
·      Raising general guidelines and organizational strategies
·      Development of educational workshops, seminars and lectures
·      The importance of a personal collection and how to manage it
·      Selection Committees in collections
·      External collaborations with other museums and loans of works
·      Planning issues, sponsorship strategies and dissemination of knowledge will be discussed.
       
   论坛目标
  
   系列论坛将提供一个对话、辩论和批评的平台,集合行业领先的专家群体,就当下艺术界在理论与实践中
   反响较大的议题做出回应。论坛主题将专注于对中国艺术从业者在技术和学术实践中提供指导意见。
   由此创建一个对艺术与创造概念澄清的跨学科的空间,形成共同反思的和指向建立新的行业制度的探索
           特别议题

   · 策展人和从业者在艺术项目工作中的基本要素分享;
        · 提供通用准则和艺术组织战略培训;
        · 与公共教育有关的学习小组、课程和论坛的开发;
        · 个人收藏的重要性与管理方法;
        · 收藏决策委员会;
        · 作品租赁和美术馆对外合作;
           · 计划要素、赞助策略和知识传播。

Versión en Español

El ciclo de conferencias proporciona un escenario de diálogo, debate y crítica, que congrega destacados expertos, para la reflexión sobre temas pragmáticos y teóricos que actualmente se debaten en el campo de las artes. La temática de las conferencias estará destinada a orientar  a profesionales de China en su labor de dirección técnica y artística de los museos.

De esta manera funda un espacio interdisciplinar para clarificar los conceptos alrededor de las artes y la creación, generando una reflexión común que señala nuevas directrices institucionales

Objetivos específicos

ü  Orientación en programación artística por comisarios y profesionales del sector
ü  Plantear directrices generales, estrategias de organización y captación de público
ü  Desarrollo de talleres educativos, seminarios y ciclos de conferencias
ü  La importancia de una colección propia y cómo gestionarla
ü  El comité de selección de una colección
ü  Colaboraciones externas con otros museos y prestamos de obras
ü  Se tratarán temas de planificación de estrategias de patrocinio y divulgación del conocimiento.

No hay comentarios:

Publicar un comentario